Thursday, August 2, 2007

اللى كتب حرف فمدونة...لاااازم يرجعلها تااانى

السلاااااااااام علييييييكم اولاااااااااااا
ثانياااااا بقى انا مش عارفه اقول حاجة خالص لانى فعلا مكنتش متوقعة اد ايييييه هاشتاق لمدونتى ولكل اخواتى اللى عرفتهم
دا لو بيت من طوب وحيطان ماكنش هيوحشنى بالشكل دا
فعلا اللى عاوز يعرف قيمة حاجة يبعد عنها
ولكل اللى بعتولى بجد انا بشكركم جدااااا وربنا يخلليكو لياااا.....انا هعيط
واسفه جداااا انى مردتش عليكم لكن حتى مودنتى ماكنتش بفتحها
لكن بعتذرلها جداااا وليكم كمان...انا مش هسيبها تاااانى ابدااا مهما يكون
ـــــــــــــــــــــــ
دلوقت بقى انا هتخيل حفلة رجوعى ليكم مع اغنية وردة
اهلااااااا اهلااااااا اهلاااااا اهلاااااا بأعز الحبايب
(دا اللى هى انا؟؟؟)
اهلااااااا اهلااااااااااا اهلاااااااا اهلاااااااااااا بالقمر اللى غايب
(ياسلااااام..قمر حتة واحده..ماتخلوها قمرين على رأى عمنا عمرو)
وحشتوووووونى وحشتوووووونى وحشتوووووونى
(لازم ارد بقى عليكو..كفاية شهر بحااااله)
وحشتووووو عيوووونى ووحشتنى ليااااالى زماااااان
ونكتفى بهذا القدر دلوقت وهرجع تاااانى ببوستات ساخنة ملهلبة مشطشة
(دعاية بقى اشمعنى الجرايد والمجلات)
تحيااااتى ليكم ودمتم بألف خير
ــــــــــــــــــــــــــ
تحديييييث
بالمرة يعنى عاوزة اعرف من كل واحد فيكم مدونته تبقى بالنسباله ايه
وياريت اللى علق فى البوست دا يدخل تانى ويقوللى

30 بعبر ياشعب:

mohand said...

السلام عليكم

حمد لله علي سلامتك يا قمر

نورتي بيتك ومدونتك وبلاعتك

ربنا ميحرمناش من صرصرتك

مستنين الجديد
تحياتي

الطائر الحزين said...

السلام عليكم
انا اعرف اللى فى البلاعات بيعملوا بيات شتوى
حمدا لله على سلامتك
تحياتى

خمسة فضفضة said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

حمد الله علي السلامه ..هلا هلا
اشتقنا ليكم يا ما ....هلا هل

اهلا يا صورصارتي وحشتينا، عاوزاكي بقي تغرقينا مواضيع جديده

واوعي تسبينا وتمشي تاني


تحياتي يا قمر

رينـــــــــــا said...

السلام عليكم
صورصاارة
والله بجد التدوين مكنش ليه طعم من غير الفاكهه بتاعتنا
حمد الله على سلامتك يا جميله
ودايما منورة بلاعتك يارب

david santos said...

The purchase of weapons for Mubarak to the Bush terrorist will be for making peace, or will be for taking the American terrorism for the Egipto?

The great people of the Egipto that is intent.

Of these two cannot come nothing of good.

David Santos (Portuguese)

عصفور المدينة said...

حمدا لله على سلامتك انت صيفت فين
:)

S H A H said...

عودا حميدا يا جميل

بس تعالي هنا

انتي كنتي فين؟؟

و مع مين؟؟

و لا فاكراها سايبة

أمــانــى said...

حمدلله على الســلامة
نورتى مدونتك يا قمر كل ده غيبة
طب رسالة رنة مسد كول اى حاجة ياااااااااسااااااااتر على البخل دا كلام
حمـــــــدلله على الســـــــــلامة

šσяšαяαα said...

mohand:

وعليكم السلااااام ورحمة الله

الله يسلمك يانجوم:P

وان شاء الله مش هحرمكو من صرصرتى تانى

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

الطائر الحزين:

وعليكم السلااااام ورحمة الله

اوه انا بلاعتى ديفرينت عن اى بلاعة تانية

بنبات فى الصيف ونصحى فى الصيف برضو:D

الله يسلمك وتحياتى ليك

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

خمسة فضفضة:

وعليكم السلااااام ورحمة الله وبركاته

ايه الاستقبال الحافل دا

ربنا يخلليكى ليا يافضفوضتى

ولن اترككم ابدا بتاتا بإذن الله

تحياتى ليكى

šσяšαяαα said...

رينــــــــا:

وعليكم السلاااام ورحمة الله

رينووووووووو

اكيد طبعا التدوين ماكنش ليه طعم..امال يابنتى:D

تسلميلى يارب وربنا يوفقك ياعسولى

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

david santos:

ياااااااه انت لسا عايش

كلامك معقول برضو

بس احنا بقى مقبرة الغزاة وربنا يسترها معانا:D

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

عصفور المدينة:

الله يسلمك يافندم

لا انا قصدت بالبيات الصيفى انى هاخد اجازة من التدوين بس
وبما اننا فى الصيف فأنا قلت بيات صيفى:D

لكن ان شاء الله اول ماصيف هاجى على طووول واقولكم رحت فين
بس اصيييييف

šσяšαяαα said...

s h a h:

ماهذا الذى

طيب مش تقولو انه الموضوع فيه سين وجيم وعين وغين

انا كنت غيرت مسارى ورحت لمدونتى المسحورة هروبا من البوليس البلوجرى:D

بس هى اكيد مش سايبه
دى الرشيدى الميزان بحاله:D

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

أمانى:

الله يسلمك ياعسولى

منورة بيكى ياقمراية

بعدين هجيب مسد كول منين.. مابقاش فى حاجة كول فى الحر دا:D

عصفور المدينة said...

بخصوص التحديث

أحتاج أن أؤكد لنفسي على القيم التي ألتزم بها وأدعو إليها, أحتاج أن أثبت التجارب والخبرات, أحتاج أن أتخلص من حاجتي لتكرار الفكرة على مر السنين دون أن أصطادها مكتوبة أحتاج أن أحفز الآخرين أن يخرجوا ما عندهم مهما كان بسيطا وعاديا ومن قبيل لام "القمر" لام قمرية أما لام "الشمس" فهي ليست قمرية بل شمسية لكي نقول جميعنا لبعضنا نحن موجودون, أحتاج أحيانا أن أصدم الآخرين بالمعادلات الغريبة التي تحرك سلوكي ربما أكون مخطئا فيها وربما يراها أحدهم تستحق النظر. أحتاج أن أتمثل القدوة وأدعي المثالية ربما يدفعني ذلك لتطبيقها واقعا وأن أقول لنفسي أنت الذي كتبت كذا . أحتاج أن أترك ميراثا مكتوبا.


يعني من الآخر مدونتي بالنسبة لي

ميراث مكتوب

gohayna said...

حمدلله علي السلامه يا بت يا ساره

ايوه يا ولاد العلقه جابت نتيجه

خلاص خلاص
مش هفتن واقول علي الي حصلك

ولا هحكيلهم علي العلقه السخنه بتاعتي


ولا هجيب سيره الراجون ولا الريد الي طاردتك بيه لغايه ما رجعتك المدونه تاني

خليها فيي سرك بقي

تفتكري حد خد باله؟


لا والله حمدلله علي السلامه يا بنتي

وااياكي تتجنني في عقلك وتعمليها تاني


سلام يا قمر

ضـوء الـقـمر said...

صرصارتي حبيبتي الف حمدلله على سلامتك يا جميلة واوعي تعمليها وتغيبي كده تاني
عارفه انها جت متأخرة والله بس هعملي ايه :(
بلوجر كان مضلم
والله يا صرصورة انا مدونتي دي حاجه غاليه عندي اوووي وخاصة ان انا بعديه عنها كتير عشان النت اللي هيجلبي شلل ده
بس ادعي معايا بقه ان يثبت على كده
وحشتينا يا صرصورة

حصان بري said...

حمد الله علي السلامه يا صرصاره
طيب كويس اني جيت بعد مارجعتي
نورتي البلاعه يا ستي

دانا سامع الهتافات من اول الشارع

فعلا المدونه ماعادتش مذكرات بنرميها في الدرج
بقت طريقه تفكيرك ونقدك
بقت جزء من تكوين شخصيتك
وكفايه كده احسن الحصان ياخد في نفسه قلم :)

ويلكم باااك ياجميل ومستنين جديدك

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

وكمان عاوزة حفلة
تمشي من غير حتي ما تقولي مع السلامة وانا هتأخر وراجعة تاني
دا كلام برضو
ونلف عليكي بمنادي ونقول يا ولاد الحلال بنت تايهة طول كدا
في اديها الشمال...شبشب زيكو زي دا

وكماااااان عااااااااوزة احتفال

لا ...وايه كمان
بتقول وحشتوني وحشتوني وحشتوني
بذمتك...جايلك عين تغني

علي فكرة انا مرضشت استخدم نفوذي واستغل السلطة وابحث عنك واجيبك

لأن السلطة ديه مش من حقي ...دا من حق كل الناس...في سلطة طحينة وفي سلطة فواكه وفي سلطة خضار

وانا همشي بقي عشان انا جعان اوي وعاوز انام
هحاول احقق اي حاجة من الاتنين ..الاكل او النوم

اه صحيح...بالنسبة لسؤالك بقي بخصوص مدونتي بالنسبالي تبقي ايه

مدونتي يا ستي بحس كدا فيها وانا بكتب يعني اني علي طول وديما اي شاب واي فتاة بيبقي عندهم مدونة لازم يهتموا بنظافتها ونحافظ علي سلامة المجتمع من اي اضرار خطيرة بالبيئة..

ايه يا خويا الناس ديه
انتوا بتجيبوا الاسئلة ديه منين

وحمد الله علي السلامة يا سارة
نورتي بيتك ومطرحك

simply me said...

حمدالله على السلامه
انت فعلا وحشانا جدا
مستنين المواضيع الملهلبه والمشطشطه

hurricane_x said...

Blogging is a curse u can't get rid off!

احساس لسه حى said...

عزيزتى
حبك للمدونه ليه ووحشتك ليه
علشان المكان الوحيد اللى ممكن تكونى فيه على حريتك
ما اظنش حد بقا فى الدنيا دى على حريته خالص
خدى بالك الحراق فى المدونات اللى بيخرج عن المالوف
اوعى تعملى كده
سلام

طهقان said...

مبروك العودة


اخبار الشبشب ايه ؟

Aladdin said...

"مبارك" العود "الشريف"!! حاولي بقى تحافظي على "جمال" مدونتك و"كمالـ"ـها! وتأكدي ألا يكتب بها من موضوعات إلا كل "نظيف"!

بارك الله فيكي يا سرسورة وبكل شباب المدونين "الوطني"!!

Unknown said...

عود احمد يا صرصارة
انا كمان غبت عن مدونتى كتييييييييير
بس كنت بفتحها واقراها ومش عارفه ليه مكنتش بنزل مواضيع اول امبارح بس بدأت انشط تانى وانزل مواضيع جديدة
متتصوريش فرحتى بعودتك وعودتى اد ايه
انا كمان مدونتى بحس انها بيتى خصوصا لما تحسي انك فى كلام خرج منك وقت وبترجعى للحظة دى تانى بالكلام ده
زى المولود بالظبط بيبقاله معزة لكل يوم يكبر فيه
ونورتى

Diyaa' said...

حمد الله علي السلامة
بجد البلوج كمان افتقدك
وموضوع مدونتي بالنسبة لي إيه سؤال طويل وصعب بس هرد عليه في يوم من الأيام
بس هو إيه حكاية الأنفايتيد يوزرز دي ؟ مش عاجباني !!
ابقي ردي عليا عندي عشان أنا أخري بعمل تشيك ميل :(
وحمد الله علي السلامة تاني ..منورة
سلام عليكم

Diyaa' said...

كويس إنها اتفتحت يا مسهل بشرة خير أهي

عالمى ازرق said...

حمدلله على السلامه ياصرصاره
واتارى الفتره اللى فاتت كان فيه تسيب جامد فى بلاعات البلد
طلعتى واخده اجازه
نورتى بلاعتك وبلاعات مصر كلها

3abdo me7tas said...

حمد الله على السلامة

حوريه said...

حمدا لله على السلامة يا قمر
و الله منورة ووحشتينا كتيييير
كل سنة و انتى طيبة
أدعوكى لقراءة موضوعى الجديد ليلة النصف من شعبان
و يهمنى رايك مع الشكر
ناديه
nadiataha.maktoobblog.com

Blank-Socrate said...

حمدالله على السلامه يا جميله
مفتقدينك

رينـــــــــــا said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
كل عام وانت اللى الله اقرب وعن المعصيه ابعد ان شاء الله
كل عام وانتم با الف خير

šσяšαяαα said...

السلام عليكم ورحمة الله
زى ماكتبت فى البوست انى مسافرة فمعلش مش هقدر ارد على التعليقات
هتوحشونى جداااا وشكرا لكل اللى نورنى وكتب تعليق
كل سنة وانتو طيبييين